Henryk Urban Henryk Urban
630
BLOG

Czy to już początek przepowiadanej wojny?

Henryk Urban Henryk Urban Polityka Obserwuj notkę 0

Podczas dyskusji na temat fali uchodźców usłyszałem: Ta fala ludzka, to najeźdźcy... To zorganizowana agresja Islamu na Europę... To wojna, w której bronią jest fala rzekomo bezbronnych ludzi. Dało mi to dużo do myślenia, a zawarte było w wykładzie prof. Bogusława Wolniewicza.

Profesor (deklarujący się jako "rzymski katolik - niewierzący") z właściwą filozofom logiką, jasno artykułuje myśli Europejczyka, który choć sam nie jest Chrześcijaninem, to uznaje że Europa wyrosła z Chrześcijaństwa i dzięki temu jest tu tak dobrze żyć, że owa "wędrówka ludów Islamu" nastąpiła.

Zapis wykładu został podzielony na trzy części, które odpowiadają na postawione przez Profesora zasadnicze putania:

Początek - Czym jest ta fala ludzka?

Środek - Czyja to wina, że fala ta przybrała tak kolosalne rozmiary?

I najtrudniejsze pytanie na zakończenie: Co można i co winniśmy wobec tej fali zrobić?

Jak sam Profesor stwierdził - nie narzuca on swoich wniosków i rad politykom, bo nie od tego jest filozofia, ale chyba warto było tego wykładu wysłuchać, nim zostaną podjęte kolejne, nie przemyślane decyzje. Ja sam mam nieco inne - szerzej ujęte - wnioski, dotyczące oceny obecnej sytuacji Polski w Europie, gdyż problem "uchodźców" jest tylko fragmentem zagrożeń i zamieszczę je lada dzień. Jednak wykładowi prof. Wolniewicza należało poświęcić odrębną notkę.

 

Rodzinnie jestem mężem, ojcem i dziadkiem. Maksyma życiowa: polityka zbyt mocno wpływa na nasze życie, by ją zostawiać zawodowym politykom. Politycznie: - aktywne uczestnictwo w budowaniu SOLIDARNOŚCI od 1980 - moderator Katedralnego Duszpasterstwa Młodzieży,do 2 lipca 2016 - członek Rady Politycznej PiS. Do końca września 2014 pracowałem jako parkingowy i wówczas mój blog miał nazwę "Zapiski Parkingowego". Po wygranych przez PiS wyborach czas najwyższy, by Polska zrealizowała swoją misję powstrzymania podboju Europy przez tandem KGB-NRD. Od stycznia 2016 pracuję jako kierowca małej ciężarówki i czekam na możliwość przyczynienia się do realizacji powyższej misji.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka